Tavlor

Jag har tagit så mycket fina kort på barnen i sommar så jag passade på att byta ut lite bilder i våra tavlor. Det är nog dax att göra lite nya canvas-tavlor också men det får bli en annan dag....

Nytt på köksbordet

Häromdan var vi en sväng på Plantagen och köpte nya blommor och där hittade jag detta fina fatet och ros-ljusstaken.....

Malva x 2

När man har en egen liten Malva hemma känns det extra kul att ha Malva-blommor i trädgården och i en vas på köksbordet....

Köpt till Malva....

Utflykt

Vi mötte upp Mamma, Robert, Samuel och Monica i Stenkullen och badade vid gamla kvarnen. Mysigaste badstället på jorden.

Mysig eftermiddag

Vi tog en långpromenad bort till fästningen och köpte glass. På vägen tillbaka blev vi hungriga och satte oss på en uteservering och åt tapas. Älskar min familj♥, Semester är underbart....

Två busungar och en hink med vatten

Mina älsklingar är lättroade :)

Det blir mycket havsbad när man bor på västkusten....

Vad pysslade vi med i torsdags?

Jo, vi...

Bakade vårt favoritbröd...

Vattnade blommorna trots att det skulle regna, precis som Pippi gör...

Gick en sväng till "Halloteket" (Bibliotket). Min lilla roliga tjej stegade fram till biblotikarien och sa "Hej, jag vill låna bok om Pulvret"...

Gick till ett glasscafé och fikade. Jag provade de nya glassmakerna delicatoboll och dammsugare. Inte alls dumt....

Utflykt

I onsdags åkte vi en sväng ut till Hönö. Jag skulle köpa en Cuttlebug (Scrapbookinggrej) av en kvinna på Öckerö och då tänkte vi passa på att göra en badutflykt när vi ändå var ute på öarna. Vi tog med oss en engångsgrill och hade en mycket mysig eftermiddag på Lapposand.

Alingsåsbesök

Vi åkte en sväng till min kära hemstad Alingsås♥ och hälsade på barnens mormor. God middag, besök i Nolhagaparken och Allsång på skansen....

Ordning och reda

Jag var duktig och rensade och gjorde fint i barnens garderober. Sorgligt nog var typ hälften av kläderna för små och får flytta upp på vinden i väntan på lille Dynamit-Harry (Arbetsnamnet på baby Eek nummer 3 som kommer dyka upp om sisådär 3 år kanske?).

Hemklickat...

Magnus är inte så jätte intresserad av barnkläder utan jag köper alla barnens kläder så när han för en gång skull pekade på en unge och sa att han ville att Malva skulle ha en sådan klänning var jag tvungen att införskaffa den :) Eftersom Babyshop.se har rea blev det en tröja åt Malva och ett par byxor åt Valter också.

Till Malva...

Till Valter...

Öland Dag 8, hemresan

På vägen hem lämnar vi av Jasmine i Trekanten...Barnen sover och busar i bilen...Fynd från Polarn och Pyrets outlet-butik i Småland...Paus på en väldigt mysig rastplats...Mera bilåkning (Malva har det lite trångt i sin stol för hon delar den med Pippi, herr Nilsson, Lilla Gubben, Karlsson, Griseknoen, Emil och Ida)...
Ps, varför min son har 3 olika outfits under resan vill ingen veta...

Öland Dag 7

Lek på Borgholms slottsruin...Glassätande (Malva beställde "Pingelin")...Fiske på vår brygga...Lek på lekplatsen...Myskväll...Jasmine kom och sov över...

Öland Dag 6

Den enda dagen då regnet öste ner (därav få bilder för jag ville inte blöta ner kameran)...Skruttpelle och skruttfia i soffan...Malva och jag ska ut i regnet och ta ett kvällsdopp...Popcorn till kvällsmat...Uppvisning av min Kalmar-shopping (Popkläder till barnen)...Spelkväll...

Öland Dag 5

Vi fiskar på bryggan...Utflykt till Böda Sand...Middag på Lammet och Grisen...

Öland Dag 4

Ölandsdjurpark...Vi köpte till Malvis stora glädje en håv och fångade fisk på bryggan...

Öland Dag 3

Lunch på mysigt café inne i Borgholm...Jag och barnen myser i sängen...Malva och Valter leker framför stugan medan Magnus grillar...Valle äter kottar...Magnus och Malva leker kurragömma...Bad vid bryggan...Jag och Malva leker med barbie och Valle förstör...Kvällspromenad i vår camping-outfit...Barnen sover, dags för spelkväll, cola och godis...

Öland Dag 2

Familjen Rojalist besöker Solliden och vår bäste vän Kungen...Valle och Magnus busar utanför stugan...Valle och Magnus badar...Besök hos släktingarna utanför Kalmar...

Öland Dag 1

Fika och lek på rastplatser...Första middagen i stugan...Utforskning av campingen....

Semesterstängt

Tack för alla kommentarer! Jag blir jätte glad och ska svara så fort jag får tid. Nu ska jag ha 1 veckas bloggpaus och njuta av sommaren med min lilla familj. Ses snart!♥

Astrid Lindgrens värld

Vi åkte iväg på en liten mini-semester och Malva har varit 2 dagar i himmelriket. Hon fick träffa alla sina favoriter i verkligheten. Pippi, Emil, Ronja, Madicken, Rasmus, Fiolito, Karlsson...... Astrid Lindgrens värld var superkul både för mej och Magnus och för barnen och besöket var värt varenda krona. Vi bodde på ett litet mysigt pensionat på landet 10 minuter utanför Vimmerby med hästar och körsbärsträd. 2 nätter bokade vi för på så sätt kunde vi få 2 hela dagar inne på ALV och det behövdes för där fanns så himla mycket att se och uppleva.

Först kommer bilder från vårt pensionat. Sedan följer bilder från när vi besökte platsen där de spelade in Bullerbyn och tillsist bilder från Astrid Lindgrens värld....

Badutflykt

Pappa, Hermina, Samuel och Jones hängde med oss till Nordön...

Lördag klockan 19.30

Storasyster sover sött. Lillebror leker på filten. Mamma och pappa spelar TP och äter godis. Jag måste nog citera Hans och Greta i Vi hade i alla fall tur med vädret igen...."Här sitter vi och har det bra!"

Min älskade lilla docka....

Nu är du en stor tjej som cyklar omkring på din röda trehjuling.
En stor tjej som kan springa fort och ramla och skrapa upp knäna, sådär som barn gör om sommaren.
Och du plockar blommor åt mej så att jag ska bli glad. Det blir jag♥

Sommarkväll

I ondsags när Magnus slutade jobbet åkte vi ut till Nordön och badade och grillade korv.

Storasyster och Lillebror leker i vår trädgård

Dagens Malva, 29 juni

Dagens Valter, 29 Juni

Kvällsdopp

Jag älskar att bada men att ligga en hel dag på stranden gör mej rastlös. Det är själva badandet och fikandet som är det mysiga. Sola är totalt meningslöst. Kvällsdopp är den perfekta badnings-typen för då hoppar man över den trista sol-biten och ägnar sej bara åt det väsentliga :)

Här tar vi oss ett kvällsdopp i Ingetorpssjön....

Liseberg

Vi passade även denna måndag på att utnyttja våra årskort på Liseberg. Innan allsången åkte vi lite karuseller. Valle fick åka Ponnykarusellen för första gången.

Blommor....

Det är inte lätt att förklara för en 2,5åring varför man får plocka smörblommor, hundkex och maskrosor men inte de fina blommorna i växer i mammas rabatt. Och när de nu ändå blir plockade innan man hinner stoppa är det lika bra att göra det bästa av situationen och använda dem som hårband...

Räddade!

Jag tejpade ihop minneskortet och Valter har nu bildbevis på hur han såg ut på sin första midsommar :)

Underbaraste platsen på jorden

Dagen efter midsommar åkte vår lilla familj och min bror på utflykt till mitt absoluta favoritställe. Det finns inget vackrare och mysigare utflyktsmål (Okej, havet är rätt underbart men med den här platsen är det mycket nostalgi inblandat). Tyvärr kan man inte se exakt hur underbart det är i bilderna för pga av mitt trasiga minneskort var jag tvungen att ta kompaktkameran istället för systemkameran och kvaliten blir inte densamma.....

Förlorade bilder

Av någon anledning valde mitt minneskort att gå sönder just när jag skulle lägga in fotona från Valles första midsommar. Jag funderar seriöst på att anordna ett nytt fejk-midsommar och ta om bilderna. Är det för patetiskt?