Midsommarfirande på dagis

Dagen innan midsommar var Malva ledig från dagis men eftersom vi bor precis jämte dagis och de skulle ha dans gick hon och jag dit och var med.

Valter 8 månader

Min lillkille har nu hunnit bli 8 månader. Han är nu 67 cm och väger 7470 g och är alltså en liten kille. (Malva var 70 cm och vägde 8650 g när hon var lika gammal) Han har inte fått några tänder än och ammas helst för han tycker att all riktig mat förutom gröt, fruktpuréer och kex smakar blä.(Jämfört med Malva som fick sin första tand vid sju månader och hade slutat att amma vid 8 månader) Motoriskt sett är de däremot rätt lika för han sitter nu stadigt, kryper och har börjat ta tag i saker och ställer sej upp. Valle är världens snällaste lilla kille och sitter gärna och leker själv på golvet. Bollar och bilar är favoriterna. Hans stora idol är storasyster och han skiner upp som en sol om hon kommer i närheten (trots att hon nyps då och då)....

Här är bilder på Malva när hon var 8 månader...

Dagens Syskon, 21 juni

Godaste frukosten

Mitt favoritmål på hela dagen är frukost och nu på sommaren får den gärna se ut såhär.

Juice
Kesomacka
Yoghurt med varma hallon och kokos och smultron från trädgården

Dessutom blir det hela godare om man dricker ur en extra fin kopp och har det hela uppdukat på en bricka föreställande kronprinsessan och Daniel när de förlovade sej...:)

Inte utan min Pippidocka....

Någon som tycker att det verkar som om vi har en femte familjemedlem med rött hår och fräknar? Pippidockan är Malvas stora favorit och de har varit oskiljaktiga sedan hon införskaffades på Junibacken förra sommaren. Hon har blivit en sådan där sliten favoritleksak. En sån där som de flesta människor haft som barn. Min var en nalle och han hette Torsten Bark :)

Malva och Pippi i juni 2011

Malva och Pippi i juli 2010

Jag och Torsten Bark, 1994

20 juni- Lotta på Liseberg

Eftersom vi har årskort åkte in till Liseberg och gick på premiären av allsången. Vi orkade däremot inte sitta flera timmar innan och passa en sittplats så vi åkte lite grejer och ställde oss vid scenen tio minuter innan det började. Valle sov gott i vagnen och Malva satt på våra axlar ibland och dansade lite ibland. Orup var min favorit bland artisterna som uppträdde. Sanna Nielsen och Alexander Rybak är också rätt bra. Loa Falkman var jag måttligt intresserad av:)

Frisyren

På samma sätt som jag gick och längtade efter första gången jag skulle få fläta Malvas hår så har Magnus längtat efter att få fixa håret med vax på Valter. Nu har det skett. Det var ett stort ögonblick för far och son. Jag fick inte lägga mej i. Och snyggt blev det.

Sommar rea

Vi kom hem från Turkiet klockan 3 på natten och samma morgon startade Polarn och Pyrets sommar rea klockan 8 för medlemmar. Så gissa vem som gick upp klockan sex? Ja, det var jag det.... Jag hittade inte bilder på alla mina fynd men här är några av dem. Dessutom lite fynd från andra reor (och inte reor...)....

Till Malva...

Till Valter...

Turkiet Dag 8

Hemresedagen...

Turkiet Dag 7

Bamse besöker frukostbuffén...bad vid stranden...Magnus och Malva i matchande Intertröjor på väg till lunch...Poolbad...Kvällsshow...

Turkiet Dag 6

Poolbad...Bamseparad...Gosig Valle på hotellrummet...Middag...

Turkiet Dag 5

Malva kramar Lille skutt vid frukostbuffén...Poolbad...Clownen RajRaj gör ett ballong-piratsvärd åt Malva...Magnus och Malva klistrar klistermärken på hotellrummet medan Valle busar med målarböckerna...Middag...Barnshow på kvällen

Turkiet Dag 4

Frukost...Poolbad...Marknad på hotellet...Malva och jag rider kamel...Familjen Eek i kvällsolen på stranden...Spelhallen...Malva och jag dansar på minidiscot...

Turkiet Dag 3

Utflykten med Piratbåten till den fina stranden...Poolbad...Kväll på hotellet

Turkiet Dag 2

En mycket avslappnad Valle som tar en förmiddagsvila i vagnen...Poolbad...Malvas favoritklubba som såg ut som Bamse (Den åts nog varje dag)...Mina 3 älsklingar på balkongen...Lite lekplats lek...Strandvistelse (Det ser av någon konstig anledning ut som om det var kallt och mulet på fotona, det var det verkligen inte)...Mera poolbad...Kvällsuppklädd familj...Bamseshow...

Turkiet Dag 1

Tidig morgon på Landvetter flygplats...Flygtur med mycket trött liten Uggla :)...Ankomst till vårt underbara hotell...Första lunchen i Snackbaren vid stranden...Första doppet i lilla barnpoolen...Finklädd familj på väg ner till middagsbuffén (Allinclusive ♥)...Trött Nalle vid middagsbordet...Popcorn inköp och minidisco...

Kalas

Världens bästa lillebror/morbror fyllde 16 år så vi var på kalas i Alingsås....

Hemma igen....

Min lilla familj har haft en underbar vecka i Turkiet och en megastor bildbomb kommer att komma. Kanske imorgon.....

Utflykt

Vi åkte till en sjö och badade och grillade med pappa, Hermina, Samuel och Jones. Mycket mysigt!

Årets första havsbad

Vi åkte på utflykt till Rörtången med Emelie och Jonnie.....

Semesterstängt

Just nu tar sommaren upp 100% av min tid. Återkommer om nån vecka......

Premiärdopp i poolen

Idag har det nog varit årets hittills varmaste dag så vi tog fram poolen och både Malvis och Valle tog sej ett dopp.

Bibblan

Idag var vi på biblioteket och lånade massa nya böcker.

Farmor och Malva provläser sagorna i vår hammock
(farmor brukar vanligtvis inte vara klädd i Valles solhatt)

Stora tjejer äter "Pockom"

Ikväll hade vi myskväll och Malva fick stanna uppe lite längre. Vi kollade på Bullerbyn och åt "Pockom". Mycket lyxigt tycker Malva.....

Godaste efterrätten just nu......

♥Grillad ananas med mangosorbet, lönnsirap och kokos♥

Nytt till skruttbarnen

Till Malva...

Till Valter...

Dagens Syskon, 1 Juni

Skogsutflykt

Igår gick vi på utflykt efter dagis med Karin, Hugo och Ebba. Vi hade knytkalas med fika, åt lite barr också samt samlade väldigt mycket kottar på hög.

Sandlådepremiär

I månadgs var vi ute och lekte på lekplatsen och Valle fick ligga i sanden själv för första gången. Precis som storasyster gjorde 2009 så passade han på att ta en rejäl tugga sand hahaa.

Morsdag

Magnus och skruttungarna uppvaktade mej med supergod choklad från Pralinboden♥. På eftermiddagen blev det resturangbesök i Göteborg med våra mammor.

Kärlek.....

Åååå, vad jag älskar min nya väska.....

Bröllopet

I lördags hade jag och Magnus lite egentid och åkte på bröllop i Lysekil utan barnen. Mycket trevligt. Till  och med att det bara var han och jag i bilen kändes lite små lyxigt.