Tisdagen den 28 februari

Jag stannade till på loppisen efter jobbet och köpte en förvaringsbox åt August. Perfekt tyckte han, klev i, satte på sirenerna och körde iväg.....
August är i någon form av mellanfas då han oftast inte behöver och absolut inte vill sova en stund på dagen men många dagar händer det ändå att han slocknar en kvart fram åt eftermiddagen. Idag överraskade han oss med att somna under köksbordet haha....
En regnvåt och alldeles jätte go blomma som kommit in från kompisleken för att äta middag ♥
Vardagslyx i brevlådan á la Glossybox Parfymen är min nya favorit ! ♥
Vegetariska burgare till middag ♥
Barnen hade varit med Magnus på Ikea medans jag var på jobbet och pojkarna hade fått välja varsin lampa. Den som ser ut som en röd ballong sitter uppe vid Valters säng och den blåa med moln står i Augusts fönster ♥
Att ligga på soffan med en åttaåring som läser läs-läxa i knäet. Mysigt! ♥
Magnus och jag avslutade dagen med semla ♥

Söndagen den 26 februari

Den här söndagen skulle det vara tacksägelse för morfar i en kyrka i min gamla hemstad så jag tog tåget dit. På bergavningen ska barnen så klart få vara med men till det här tillfället valde jag att åka ensam. Att få vara helt ensam, köpa med sej frukost från café och åka tåg i lugn och ro är lyx!
I mina hörlurar hade jag de fyra låtarna från årets mello som platsade på min Spotify-lista!
Min fina lilla hemstad ♥
 Jag promenerade hem till mamma och mötte upp henne och Robert...
 och så gick vi på högmässa i Christinae-kyrka. Jag visste inte att det var så men tydligen så är det tacksägelse för de som dött i kommunen under veckan varje söndag och eftersom morfar skulle bli omnämnd ville vi ju vara där.
 Efter kyrkan åt mamma och jag lunch på Nygrens ♥
 Innan det blev kväll och jag tog tåget hem till Kungälv igen hyrde vi film!

Lördagen den 25 februari

Jag och den här lilla skrutten vaknade efter en skön sovmorgon medans Magnus och storbarnen gett sej iväg tidigare till handbollsträning.
Solen lyste in på våra havrekuddar.....♥
Efter frukosten tog vi med Augusts grävskopor och gick till lekplatsen. Det är så mycket nostalgi i vår lilla lekplats. Alla tre barnen har suttit i babygungorna som små bebisar, klättrat upp för trappan till rutchkanan när de precis lärt sej gå och nöjda stått där uppe och spanat ut på utsikten. Tänk om jag får turen att uppleva allt det här med ett litet barn till! Och tänk om jag i framtiden kommer att få uppleva samma lekplats med mina barnbarn. Jag är ingen person med stort behov av förnyelse när det gäller boplats utan jag känner mej väldigt nöjd om jag får bo i vårt lilla radhus resten av mitt liv ♥
Vi bestämde oss att för en gång skull göra en liten utflykt in till storstan (Göteborg). Annars brukar vi mest längta efter utevistelse i naturen men vi hade lite saker vi behövde shoppa och var sugna på att strosa omkring inne i saluhallen. För att det hela skulle bli lite roligare tog vi bussen in istället för bilen!
Inne i Saluhallen köpte vi mat och godsaker inför kvällen....
Prinsarna och prinsessan ♥
Inne på Lindex shoppade vi vårkläder till barnen ♥
Såhär fina ska Malva och Valter vara i vår ♥
Till middag blev det saluhallens fiskburgare (bästa♥), potaatisgratäng och tomat/mozzarella-sallad!
Hugo och Ebba kom på mello-mys!

Fredagen den 24 februari

Fredagsmorgon och min Nalle "sitter och känner in rummet" och äter frukost i sn älskade Ernst-skål ♥
Jag behövde ha med mej grädde till fredagsfikat på jobbet och August hjälpte mej att visp......nej, jag menar slicka.....
På jobbet planterade jag tomatfrön i äggkartonger med jobbskatterna ♥
Arbetsveckan kom till sitt slut och jag cyklade hem i solsken ♥
Äntligen var det fredag och vi dukade mysigt och lagade tacos ♥
Älskade busar ♥
När det blivit mörkt gick vi ut och skickade upp en himmelslykta till morfar så att han skulle få det fredagsmysigt i himmelen ♥
Och vi tände ljus vid hans fotografi i köket ♥
Dagen avslutades med spelkväll ♥ Äntligen var helgen här!

Torsdagen den 23 februari

Lediga dagen var här och förmiddagen var som vanligt min och Augusts. Vi brukar vara hans tre favorit-aktiviteter: Leka med duplo, träffa vännerna eller gå till simhallen. Idag ville han gå till simhallen så vi hade vår mysstund med bad och bastu. Älskade lilla unge, vad jag tycker om att vara med dej!♥
Gos-pelle blåser håret! ♥
Efteråt ska man fika dammsugare såklart!
När vi skulle gå och hämta Malva och Valle hittade vi massa snödroppar efter vägen ♥
Där kommer dom ned för trappan. Bästa synen! ♥
Vi gick in i bokhandeln på väg hem och barnen fick välja varsin rea-bok!
August lyckades somna på pakethållaren på min cykel så när vi skulle in och handla fick vi lägga honom vid kassan så länge haha....
Här är böckerna jag handlade på rean morgonen innan. Elena Ferrantes två böcker, Alex Schulmans nyaste och en bok av Sofie Sarenbrant som lät spännande.
Vi köpte även två skolböcker åt Malva för hon ville så gärna arbeta lite extra hemma. När vi kom hem satt min duktiga skoltjej en lång stund och räknade matte. Bäst att passa på att ge henne utmaningar när hon tycker att det är extra kul!
August skulle också göra skolarbete såklart ♥
Min lilla filur... eller Fuffe som resten av familjen kallar honom. Bara för att han är himla fuffig ♥
Den försvunna diamanten-turnering....
På kvällen åkte Karin och jag på Pomp de lux-party hos Sofia. Jag köpte 2 fina tröjor att syskonmatcha mina pojkar med ♥
När jag kom hem på kvällen ställde jag mej i köket och bakade kladdkaksmuffins för det skulle vara min tur att ansvara för fredagsfika på jobbet dagen därpå!

Onsdagen den 22 februari

Äntligen var det dags för årets bokrea och eftersom jag älskar att läsa passade jag på att fynda några innan jobbet!
 Efter jobbet mötte jag upp Emelie och åt kvällsmat på café innan vi gick och såg del 2 av Fifty Shades-filmerna. Jag kan inte påstå att jag tycker att de är jätte bra men det hör lixom till att gå och se dem haha. Jag tyckte manuset på ettan var kasst men tvåan var snäppet värre. Underhållande men alldeles för såpa-aktigt....